.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحریم های "مهربان" علیه ایران

سرویس بین الملل ـ یک روزنامه عربی به نقل از مقامات "بسیار مطلع و موثر" از فرانسه خبر داد: تهران در هفته های آینده شاهد تحریم های گسترده اما مهربان خواهد بود!

به گزارش شمال نيوز، روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" در ادامه مدعی شد، این مقامات افزوده اند: این تحریم ها شامل برخی موسسات خصوصی تجاری، بانک های دولتی، افراد حقیقی، شرکت های حمل و نقل ایرانی و بین المللی و شرکت های همکاری کننده با ایران خواهد بود و می توان امیدوار بود که نظر تحریم کنندگان را جلب کند ضمن اینکه به مردم ایران نیز فشار نخواهد آمد!

"بناندو والیرو" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز در پاسخ به این سوال که میزان امیدواری اروپا نسبت به اینکه موثر بودن این تحریم ها علیه ایران به چه میزان خواهد بود گفت: آینده نشان خواهد داد که ایرانی ها چگونه با این تحریم ها برخورد خواهند کرد ولی به هرحال اعمال این گونه اقدامات لازم است تا ایرانی ها درک کنند که مذاکرات باید نتیجه ای داشته باشد و نشست های کارشناسی نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و تهران راه خود را برود.

در عین حال وزیر امورخارجه برزیل نیز در این باره گفت: با همتای چینی خود مذاکرات مفصلی در خصوص تحریم های ایران داشته و به این نتیجه رسیده ایم که ایران از برنامه های اتمی خود دست برنخواهد داشت و تحریم ها نیز هیچ گونه تاثیری برروند اقتصادی ایران برجای نخواهد گذاشت.

گفته می شود موضوع دور جدید تحریم ها علیه ایران نتوانسته با اجماع گروه 5+1 و همراهی برخی اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل توام شود.

البته موضوعی که اکنون غرب به عنوان سیاست جنگ روانی جدیدش علیه ایران در پیش گرفته است بحث اعمال تحریم هایی است که به مردم ایران فشار نیاورده بلکه تنها به دولت ایران فشار می آورد!

این موضوع شاید در ظاهر نوعی جوسازی روانی غرب برای فاصله انداختن میان ملت و دولت ایران باشد اما در عمل حرکتی بسیار ساده لوحانه است زیرا با توجه به نقش دولت در اقتصاد ایران کدام تحریم علیه دولت وجود خواهد داشت که بر مردم مستقیم یا غیر مستقیم اثرگذار نباشد؟ بنابراین هرچند اعمال دور جدید تحریم ها موضوعی است که نباید از آن استقبال کرد اما هوشیاری در برابر سیاست جدید غرب مبنی بر فاصله انداختن میان دولت و ملت، بیش از هر برهه دیگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.